10554 1403/01/27 - 15:52 سیامک راشت نیا

در راستای توسعه بخش معدن و صنایع معدنی رقم خورد؛

ثبت سه محدوده معدنی جدید توسط شرکت اکتشاف و حفاری صدر تامین

شرکت اکتشاف و حفاری صدر تامین طی چند ماه اخیر با استفاده از روش‌های نوین اکتشافی، به شناسایی مناطق مستعد کانی‌سازی طلا و مس در استان‌های خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان اقدام کرد و سه محدوده معدنی جدید را طی مراحل قانونی به ثبت رساند که در شرف صدور پروانه اکتشاف است.

ثبت سه محدوده معدنی جدید توسط شرکت اکتشاف و حفاری صدر تامین

به گزارش پیام آوران معدن و فولاد: اولین حلقه زنجیره عملیات معدنی، بخش اکتشاف معدن به شمار می‌آید که شامل تهیه اطلاعات پایه زمین‌شناسی و اکتشافی است. شناخت صحیح هر یک از این حلقه‌ها و جایگاه بخش‌های مختلف فعال و تاثیرگذار در سیاست‌گذاری، اجرا و نظارت می‌تواند بر پیشبرد فعالیت‌های معدنی در یک کشور بسیار تاثیرگذار باشد.

فرایند اکتشاف در فازهای مختلف، نیازمند سرمایه‌گذاری و برنامه‌ریزی بلندمدت است و در این راستا شرکت سرمایه‌گذاری صدر تامین با هدف خلق ارزش پایدار در زنجیره معدن و صنایع معدنی با استفاده از فناوری‌‌های بهینه و نوین به منظور حداکثرسازی ثروت و منافع سهام‌داران و ذی‌نفعان، در سال ۱۴۰۲ اقدام به ایجاد شرکت اکتشاف و حفاری صدر تامین با دو محور فعالیت اکتشافی و حفاری کرده و در همین راستا، نسبت به تدوین ساختار سازمان و تهیه برنامه راهبردی و نیز تامین تجهیزات ژئوفیزیکی و ژئوشیمیایی مدرن اقدام کرده است.

شرکت اکتشاف و حفاری صدر تامین جهت انجام عملیات اکتشاف در این محدوده‌ها در سال جاری، پس از اخذ پروانه اکتشاف و با استفاده از دستگاه‌ها و تجهیزات روز دنیا شامل مغناطیس‌سنجی بخارسزیوم زمینی و هوابرد، الکترومغناطیس، پتانسیل‌ القایی و مقاومت‌سنجی، آنالیز پرتابل و… در حال برنامه‌ریزی است.

در سال ۱۴۰۳ که به فرموده رهبر معظم انقلاب، سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نام‌گذاری شده است، شرکت اکتشاف و حفاری صدر تامین با به‌کارگیری نیروهای متخصص، روش‌های نوین اکتشافی و تجهیزات مدرن در تلاش است جهش بزرگی در کشف ذخایر معدنی جدید کشور ایجاد کند.

لینک کوتاه: https://miningandsteel.com/n/20543
آخرین خبرها