11352 1403/03/20 - 09:03 سیامک راشت نیا

هشتمین رویداد بین‌المللی معدن و صنایع معدنی کرمان گشایش یافت

هشتمین نمایشگاه بین‌المللی معدن، صنایع معدنی، ماشین‌آلات راه‌سازی و تجهیزات وابسته کرمان با حضور حدود ۱۰۰ شرکت فعال در این بخش از امروز (شنبه) در کرمان آغاز به کار کرد.

هشتمین رویداد بین‌المللی معدن و صنایع معدنی کرمان گشایش یافت

به گزارش پیام آوران معدن و فولاد: این نمایشگاه در حالی تا روز ۲۲ خرداد ماه سال جاری در محل نمایشگاه جنوب شرق کشور به کار خود ادامه خواهد داد که آخرین توانمندی های معدنی، دانش بنیان، ماشین آلات راه سازی، معادن و صنایع معدنی ایران و جهان در این نمایشگاه بین المللی عرضه شده است.

دبیر برگزاری هشتمین نمایشگاه بین المللی معدن و صنایع معدنی در این آیین گفت: این رویداد بزرگترین نمایشگاه معدنی بوده که تاکنون در استان کرمان برگزار شده و در این زمینه بیش از ۱۰۰ شرکت داخلی و نمایندگان رسمی شرکت های خارجی در این رویداد حضور داشتند.

بردیا امیر تیموری افزود: همچنین ۱۰ شرکت بزرگ بورسی کشور و تعداد زیادی از شرکت های دانش بنیان، قطعات بومی سازی شده خود را برای نخستین بار در این نمایشگاه به نمایش گذاشتند.

گسترش نمایشگاه جنوب شرق کشور

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی در این آیین گفت: نمایشگاه بین المللی جنوب شرق در شأن مردم کرمان و صنعت و معدن این استان نیست لذا باید از امروز تصمیم گرفته شود تا پایان چهار سال آینده با توسعه این نمایشگاه، این مجموعه را متفاوت از ۲۵ سال گذشته ببینیم.

شهباز حسن پور افزود: کلنگ نمایشگاه بین المللی جنوب شرق کشور را ۲۵ سال گذشته زدیم و این نمایشگاه باوجود اینکه در بهترین مکان و ورودی شهر کرمان قرار گرفته اما تاکنون تفاوت چندان با پس از بهره برداری، نداشته است.

وی اظهار داشت: پیگیر گسترش همه جانبه نمایشگاه بین المللی جنوب شرق کشور در کرمان هستیم و باید امکانات این نمایشگاه به صورت جامع تامین شود که با عنایت شخص استاندار کرمان به مسأله صنعت، معدن و تجارت و همگاری معاون اقتصادی استاندار این مهم محقق خواهد شد.

ضرورت بومی سازی در کرمان

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی گفت: از معدن مس سرچشمه انتظار داریم که پیوستی برای بومی سازی قراردادها داشته باشد و پس از سال ها خریدهای این معدن، هنوز اتفاقی در بومی سازی نیفتاده است و برخی شرکت ها پس از چهل سال در نمایشگاه معدن شرکت کرده اند و این شرکت ها اگر بخواهند ادامه حیات بدهند نیازمند سرمایه گذاری در این استان هستند.

وی تصریح کرد: براین اساس شرکت های صنعتی و معدنی در صورت خریداری یک کالا بایستی ابتدا از شرکت های استان استعلام بگیرند، براساس قانون تصمیم گرفته شده که تمامی کالاها ابتدا کالا از کرمان تامین شود اگر نبود شرکت ها می توانند نیاز خود را از خارج استان تامین کنند.

حسن پور افزود: این موارد، حق مردم کرمان است زیرا مالیات چند صد هزار میلیارد ریالی را کرمانی ها می پردازند اما سود آن به شرکت های خارج استان می رسد لذا بومی سازی در این استان باید به عنوان اصل باید مورد توجه قرار گیرد.
وی بیان کرد: از دولت می خواهیم به بهانه کالای داخلی، تحمیلی بر صنعتگران نکند، خرید کالای داخلی خوب است اما در این میان باید رقابتی نیز وجود داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه ۱۰ نماینده استان کرمان باهم هماهنگ خواهند بود و شهرستان کرمان و راور ۲ نماینده در مجلس شورای اسلامی دارد یادآور شد: کرمانی ها در بحث انتخابات مجلس اخیر گل کاشتند و مشارکت ۵۰ درصدی را رقم زدند و صنعتگران در انتخابات پیش رو نیز بدون موضع گیری واحد‌های صنعتی و معدنی مردم را برای مشارکت در این انتخابات تشویق کنند تا رییس جمهوری به قامت ملت ایران همچون شهید رییسی با صداقت، پشتکار و تلاش شبانه روزی خدمت بی منت را به مردم ارائه کنند.

حسن پور گفت: هشتمین نمایشگاه معدن و صنایع معدنی امسال از نظر کمیت و کیفیت و حضور شرکت ها قابل قیاس با دوره های گذشته نیست و پیشرفت مناسبی داشته است.

ولایت فقیه ستون کشور در بحران‌ها؛ حرف و عمل مسئولان یکی باشد

نماینده مردم بافت، رابر و ارزوییه هم در این آیین گفت: طی یک ماه گذشته اتفاقاتی در کشور افتاد که یکی از آنها شهادت رییس جمهور و همراهانش بود که ضایعه بسیار بدی برای کشور است، ما در این حادثه سرمایه های مهم کشور را از دست دادیم.
یاسر سلیمانی افزود: جایگاه و نقش ولایت فقیه به عنوان ستون کشور در این حوادث پررنگ بود و در شرایطی که کشور مدیر اجرایی و رییس جمهور نداشت اما آرامش و امنیت ایران در بهترین حالت ممکن حفظ شد که اهمیت این جایگاه درس مهمی برای همه ما است.

وی تصریح کرد: مردم بسیار فهیم و قدرشناسی داریم و محال است مردم قدردان افراد دارای اخلاص نباشند و در این زمینه مردم حماسه ای در تشییع شهید سلیمانی و شهید رییسی خلق کردند که اصلی ترین عامل این تشییع جنازه های میلیونی، اخلاص آن افراد بوده، این شهدا اهل شعار نبودند و حرف و عمل آنان یکی بود.

نماینده مردم بافت، رابر و آرزوییه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: شهید سلیمانی همواره توصیه می کرد و می‌گفت که نقش مسوولان متفاوت است زیرا آنان می توانند در جامعه امید بیافرینند.

وی ابراز داشت: یک مسئول می‌تواند حرفی بزند اما در عمل مسیری دیگر برود و این موضوع می تواند بزرگترین منبع ناامیدی باشد اما همچنین درصورتی که عمل و حرف مسئولان یکی باشد اینگونه حماسه ها شکل می گیرد و این قدرشناسی دنیا را متحیر می کند.

غلامرضا نویدی نماینده مردم شهربابک در مجلس شورای اسلامی نیز در این آیین گفت: مجمع نمایندگان استان کرمان آمادگی دارد که در بخش قانون گذاری و رفع مسایل و مشکلات فعالان صنعتی و معدنی به صورت جدی وارد عمل شود.

همچنین حسین محققی مدیرعامل شرکت مس سرچشمه گفت: استان کرمان به بهشت معادن ایران شهرت دارد و اگر از توانمندی و ظرفیت شرکت های معدنی همچون مس و فولاد در این نمایشگاه استفاده کنیم، برای کشور و استان ظرفیت پیشرفت مناسبی است.

حسنعلی حق شناس مدیرعامل و عضو هیات مدیره شرکت کانی مس هم گفت: این نمایشگاه فرصتی است که با ظرفیت های تولیدی استان کرمان و کشور آشنا شویم و ارتباط بین واحد‌های صنعتی و معدنی برقرار شود.

وی ادامه داد: شرکت کانی مس حدود ۳۰۰ هزار میلیارد ریال پروژه فعال در کشور دارد که ۵۰ درصد آن به استان کرمان اختصاص یافته است.

لینک کوتاه: https://miningandsteel.com/n/31332
آخرین خبرها