11711 1403/04/13 - 14:31 سیامک راشت نیا

تداوم سیاست‌های قبلی فولاد آینده را تباه می‌کند

بهرام شکوری با اشاره به تاثیر مناسبات انتخاباتی در کشور و صنعت فولاد بیان کرد: مناسبات سیاسی که تا الان تاثیرات منفی بر اقتصاد کشور گذاشته، در نتیجه انتخابات ریاست جمهوری و روند بازار‌های داخلی و خارجی نیز تاثیرگذار است. نوع نگاه شخصی که کاندید شده و قصد ریاست جمهوری دارد، به سیاست‌گذاری‌های متفاوتی که در قدرت دولت است می‌تواند بازار‌های داخلی را متاثر کند.

تداوم سیاست‌های قبلی فولاد آینده را تباه می‌کند

به گزارش پیام آوران معدن و فولاد: رئیس کمیسیون معدن و صنایع معدنی اتاق ایران گفت: در صورتی که مانند گذشته تحت عنوان اینکه فولاد ارزش افزوده پایین تری دارد و برای آن عوارض اعمال کنند یا در تأمین تجهیزات، مواد اولیه و ماشین‌آلات همچنان با مشکل روبرو باشیم، نمی‌توان آینده خوبی برای هیچ کدام از زنجیره‌های معدنی متصور شد.

وی در ادامه اضافه کرد: بر همین اساس، می‌توان به سیاست‌های پولی و مالی، نرخ ارز، شاخص‌های کلان اقتصادی، تورم نقدینگی و… اشاره کرد که نوع نگاه رئیس‌جمهور و دولتی که تشکیل می‌شود، بر آنها موثر خواهد بود.

به گفته رئیس کمیسیون معدن و صنایع معدنی اتاق ایران، رئیس‌جمهور منتخب آینده می‌تواند با دنیا در جنگ باشد یا تعامل کند، برجام را دنبال کند یا کنار بگذارد و از طرفی به FATF بپیوندد و ارتباطات مالی با دنیا را اصلاح کند یا برعکس همه اینها، تحریم را به نوعی نعمت بداند.

شکوری تصریح کرد: بر همین اساس، طبیعی است که هر کدام از این نگاه‌ها کشور را به مسیر درست یا غلط به پیش می‌برد و نوع نگاه کاندیدا‌ها می‌تواند بازار را به صورت مثبت و منفی تحت تاثیر قرار دهد؛ بنابراین باید دید دولت آینده چه روشی را برای صنعت فولاد در پیش می‌گیرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در صورتی که مانند گذشته تحت عنوان اینکه فولاد ارزش افزوده پایین‌تری دارد و برای آن عوارض اعمال کنند یا در تأمین تجهیزات، مواد اولیه و ماشین‌آلات همچنان با مشکل روبرو باشیم، نمی‌توان آینده خوبی برای هیچ کدام از زنجیره‌های معدنی متصور شد.

 

منبع: فولادبان
لینک کوتاه: https://miningandsteel.com/n/31691
آخرین خبرها