12720 1403/06/24 - 12:01 سیامک راشت نیا

در بازدید مدیرعامل «وکغدیر» از شرکت گهرزمین مطرح شد؛

گهرزمین به یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های معدنی و فولادی تبدیل خواهد شد

مدیرعامل شرکت بین‌المللی توسعه صنایع و معادن غدیر تصریح کرد: چالش‌های انرژی نیازمند تصمیم‌گیری‌های جدی و حمایت‌های دولتی است و حل این مشکلات در کوتاه‌مدت به نظر دشوار می‌رسد.

گهرزمین به یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های معدنی و فولادی تبدیل خواهد شد

به گزارش پیام آوران معدن و فولاد: مدیرعامل شرکت بین‌المللی توسعه صنایع و معادن غدیر با هیئت همراه از قسمت‌های مختلف شرکت معدنی و صنعتی گهرزمین از جمله معدن، کارخانه‌های تولید کنسانتره و گندله بازدید کرد.

سید ابوتراب فاضل ضمن ابراز خرسندی از فعالیت‌های شرکت معدنی و صنعتی گهرزمین، با اشاره به سرمایه‌گذاری‌های این شرکت در پروژه‌های بردسیر و حرکت در مسیر تکمیل زنجیره فولاد، اظهار داشت: فعالیت‌های گهرزمین در پروژه‌های بردسیر بسیار امیدوارکننده است و این شرکت در آینده به یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های معدنی و فولادی تبدیل خواهد شد.

وی ضمن اشاره به گسترش فعالیت‌های شرکت معدنی و صنعتی گهرزمین، به بررسی مشکلات اساسی زنجیره فولاد پرداخت و بر موارد کلیدی نظیر سیاست‌گذاری‌های ناپایدار، نوسانات نرخ ارز و چالش‌های لجستیکی و انرژی تاکید کرد.

فاضل با تاکید بر اینکه دولت باید به تعهدات خود پایبند باشد تا سرمایه‌گذاری‌ها به نتیجه برسد، به‌ طور خاص به لزوم تجدیدنظر در حقوق دولتی و بهره‌ مالکانه اشاره کرد و از دولت خواست تا به توسعه و تامین مالی توجه ویژه‌ای داشته باشد.

وی همچنین مشکلات تامین مالی با نرخ‌های پایین و عدم توان بانک‌ها در ارائه تسهیلات به علاوه نرخ‌های بالای بازار سرمایه را از دیگر چالش‌های جدی عنوان کرد.

مدیرعامل شرکت بین‌المللی توسعه صنایع و معادن غدیر با اشاره به موفقیت‌های اخیر شرکت معدنی و صنعتی گهرزمین تحت مدیریت جدید، مطرح کرد: این شرکت در حال حاضر حدود هشت میلیون تن کنسانتره و هفت میلیون تن گندله تولید می‌کند. مگامدول اسفنجی این شرکت نیز تا بهار سال آینده آماده بهره‌برداری خواهد شد و زنجیره «کگهر» به زودی از معدن تا تولید فولاد کامل خواهد شد.

فاضل خاطرنشان کرد: این توسعه‌ها به شرکت کمک می‌کند تا در برابر نوسانات، تغییرات قیمتی و تکانه‌های انرژی مقاوم‌تر شود.

وی در پایان از تلاش‌های مدیرعامل و پرسنل شرکت معدنی و صنعتی گهرزمین و اقدامات مثبت ایشان در این مدت قدردانی کرد.

مدیرعامل شرکت بین‌المللی توسعه صنایع و معادن غدیر همچنین به ماموریت‌های آینده شرکت شامل تغییر نام به صنعتی معدنی گهرزمین و تمرکز بر زنجیره فلزات غیرآهنی مانند مس اشاره کردند و فعالیت‌های اخیر در حوزه مس در سیستان را به عنوان بخشی از این برنامه مورد توجه قرار دادند.

منبع: روابط عمومی شرکت بین‌المللی توسعه صنایع و معادن غدیر
لینک کوتاه: https://miningandsteel.com/n/42693
آخرین خبرها