10382 1403/01/11 - 13:40 سیامک راشت نیا

مهندس محمد کمالزاده، مدیرعامل “فولاد آلیاژى ایران” تصریح کرد:

علیرغم تلاش‌های صورت‌گرفته در حوزه بومی‌سازی، خودکفایى در تجهیزات حساس و دانش محور صنعت فولاد، نیازمند تلاش بیشترى است

شرکت فولاد آلیاژى ایران از ابتداى تاسیس تاکنون با تولید ۴۴۸ گرید متفاوت فولاد، موجب خودکفایى کشور در تامین برخى محصولات موردنیاز صنایع فلزى شده است.

علیرغم تلاش‌های صورت‌گرفته در حوزه بومی‌سازی، خودکفایى در تجهیزات حساس و دانش محور صنعت فولاد، نیازمند تلاش بیشترى است

به گزارش پیام آوران معدن و فولاد: مهندس کما ل زاده، مدیرعامل شرکت فولاد آلیاژى ایران  ضمن اعلام مطلب فوق گفت: این شرکت با تکیه بر دانش ملى، براى اولین بار در کشور موفق به تولید فولاد “تندبُر” شده است.

کمال زاده گفت: تحریم ها موجب اجبار صنایع بر تکیه به توان داخل شده است که همین موضوع باعث رشد بومى سازى در کشور گردید.

وى افزود: مهم ترین فاکتور در بومى سازى جلب اعتماد مصرف کننده است. مدیرعامل فولاد آلیاژى ایران با اشاره به اراده و پشتکار نسل جوان که داراى سبک و دانش ویژه اى هستند، بیان کرد: در مجموعه فولاد آلیاژى ایران تاکنون بیش از ۲۰۰ ثبت نیاز بومى سازى صورت گرفته و از این میان ۳۰ مورد از آن به مرحله انجام رسیده است.

به گفته او، فولاد آلیاژى ایران با تدوین آیین نامه اى، درصدد است نیازهاى خود را از داخل تامین و درصورت عدم امکان تولید داخل از سایر کشورها تهیه نماید.

مدیرعامل فولاد آلیاژى ایران اظهار داشت: علیرغم بومى سازى هاى صورت گرفته، هنوز تجهیزات حساس و دانش محور صنعت فولاد در داخل کشور ساخته نشده است ولى باتوجه به پیشرفت هایى که کشور در این زمینه داشته است، پیش بینى مى شود در آینده نزدیک اقدام به ساخت قطعات پیچیده تر و حساس تر نماید.

کمال زاده گفت: شرکت فولاد آلیاژى ایران آماده همکارى با شرکت هاى دانش بنیان براى ساخت قطعات حساس است.

مدیرعامل شرکت فولادآلیاژى ایران در ادامه این گفت وگو درخصوص خلاء نیروى انسانى خبره و آموزش دیده افزود: عدم شناخت نیازها و عدم اجازه بلوغ و رشد نسل جوان از عوامل مهاجرت متخصصان از کشور به شمار مى روند.

به گفته وى فولاد آلیاژى ایران با همکارى دانشگاه صنعتى شریف، تعریف پروژه هاى دانشجویى از قبیل متالورژى، مکانیک، الکترونیک، مدیریت، اقتصاد و… را در دستورکار خود قرار داده است.

مدیرعامل شرکت فولادآلیاژى ایران هم چنین افزود: این شرکت درنظر دارد از طریق مرکز نوآورى خود در پارك علم و فناورى، دانش آموختگان و دانشجویان رشته هاى مرتبط با این صنعت را جذب نماید. شایان ذکر است، شرکت فولاد آلیاژى ایران در نظر دارد با راه اندازى برج فناورى در دانشگاه یزد از توان علمى دانشگاه در حوزه هوش مصنوعى در صنعت بهره گیرى نماید. کمال زاده گفت: راه برون رفت از شرایط تحریمى، بهره گیرى از اقتصاد مقاومتى و رشد دانش در کشور است.

مدیرعامل فولاد آلیاژى ایران در پایان عنوان کرد: رشد تکنولوژى و استفاده از توان داخل مى تواند موجب از بین رفتن فساد در خریدهای خارجى شود که در نهایت اقتصادى سالم و شکوفا را به همراه خواهد داشت

منبع: گروه رسانه اى پردازش
لینک کوتاه: https://miningandsteel.com/n/10393
آخرین خبرها