11012 1403/02/25 - 14:05 سیامک راشت نیا

حسن ‌پور عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در گفتگوی اختصاصی :

پتانسیل کرمان در تبدیل به الگوی نمونه توسعه کشوری

ضرورت امروز استان کرمان توسعه‌ای همه‌جانبه و پایدار است؛ درواقع برخورداری از ذخایر خدادادی باعث شده تا بخش‌های قابل توجهی از این استان از توسعه صنعتی و بخش‌های دیگر از توسعه کشاورزی برخوردار شوند؛ این در حالی است که بخش‌هایی از استان کرمان همچنان فاصله زیادی با توسعه دارند

پتانسیل کرمان در تبدیل به الگوی نمونه توسعه کشوری

به گزارش پیام آوران معدن و فولاد: شهباز حسن‌پور نماینده مردم سیرجان و بردسیر در دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی به ظرفیت‌های متعدد استان کرمان در جذب سرمایه‌گذارن در حوزه‌های مختلف معدنی، صنعتی، کشاورزی و ... اشاره کرد و گفت: ظرف سال‌های گذشته این استان با تکیه بر پتانسیل‌های متعدد حاکم بر این اقلیم نظیر ذخایر معدنی، پتانسیل کم‌نظیر کشاورزی و حتی موقعیت جغرافیایی به لحاظ همجواری با استان‌های مرزی از یک‌سو و همجواری با استان‌های مرکزی کشور از سوی دیگر مورد استقبال نسبی از سوی سرمایه‌گذاران مواجه شده و همین موضوع زمینه توسعه نسبی این منطقه را فراهم کرده است. البته ذکر این نکته ضروری است که استان پهناور کرمان از مزایای منطقه‌ای متعددی برخوردار است و همین امر باعث می‌شود تا این منطقه از پتانسیل به مراتب بالاتری در جذب سرمایه‌گذاران برخوردار باشد.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی افزود: ضرورت امروز استان کرمان توسعه‌ای همه‌جانبه و پایدار است؛ درواقع برخورداری از ذخایر خدادادی باعث شده تا بخش‌های قابل توجهی از این استان از توسعه صنعتی و بخش‌های دیگر از توسعه کشاورزی برخوردار شوند؛ این در حالی است که بخش‌هایی از استان کرمان همچنان فاصله زیادی با توسعه دارند؛ زمانی می‌توان به توسعه صنعتی و اقتصادی ایجاد شده در این استان مفتخر باشیم که تمامی مردم این منطقه از آن بهره‌مند شده باشند.

این نماینده مجلس افزود: توسعه پایدار اقتصادی، اشتغالزایی پایدار را به همراه دارد؛ این موضوع تاثیری بسزا در کاهش فقر دارد؛ بنابراین اگر به دنبال بهبود سطح کیفیت زندگی مردم هستیم، باید ضروریات جذب سرمایه‌گذاران را به بخش‌های مختلف تولیدی فراهم کنیم.

وی افزود: رویدادهایی نظیر کرمان آیدکس فرصتی مغتنم برای جذب سرمایه‌گذاران به‌شمار می‌رود؛ درواقع در چنین رویدادهایی این امکان فراهم می‌شود که سرمایه‌گذاران با فرصت‌های جدید سرمایه‌گذاری و توسعه در استان آشنا شوند؛ در این میان شرکت‌های بزرگ نیز این وظیفه را دارند تا از سرمایه‌گذاری در مناطق محروم غافل نشده و با سرمایه‌گذاری در نقاط کم‌برخوردار استان کرمان، فرصت رشد مناسبی را در اختیار این مناطق و مردم آن قرار دهند.

نماینده منتخب مردم کرمان و راور برای مجلس دوازدهم مجلس شورای اسلامی در ادامه به لزوم آموزش نیروی متخصص در استان کرمان با هدف توسعه تکنولوژیک اشاره کرد و گفت: توسعه فعلی استان کرمان بر پایه منابع معدنی و ذخایر منطقه‌ای رخ داده است؛ اگرچه برخورداری از این منابع یک نعمت بزرگ خدادادی است؛ اما نباید به همین نعمت اکتفا کرد. در واقع برای تحقق توسعه پایدار باید به سمت استفاده از تکنولوژی به روز دنیا حرکت کنیم؛ چنین امری در وهله اول نیازمند جذب سرمایه و در ادامه نیازمند آموزش نیروی متخصص است.

حسن‌پور گفت: همانگونه که به لطف برخوردای از ذخایر معدنی و پتانسیل کشاورزی امروز کرمان قطب مهم معدنی و صنعتی کشور و قطب مهم کشاوری در حوزه محصولی نظیر پسته شده است؛ این امکان را داریم که با جذب هدفمند سرمایه‌گذاران تبدیل به قطب مهم توسعه پایدار و تکنولوژیک کشور شویم به‌نحوی که سایر استان‌های کشور برای ترسیم الگوی توسعه به سراغ استان کرمان بیایند.

لینک کوتاه: https://miningandsteel.com/n/21001
آخرین خبرها