11551 1403/04/02 - 09:20 سیامک راشت نیا

مدیرعامل شرکت فولاد آلیاژی ایران:

نگاه حاکمیتی و قانون‌گذاری به صنعت خودرو باید تغییر کند

ما خیلی روی خودروی ارزان قیمت تمرکز داریم باید اشل‌های مختلف تولید خودرو را داشته باشیم و سطح کیفیت در هر خودرو متناسب با قیمت خودرو باشد.

نگاه حاکمیتی و قانون‌گذاری به صنعت خودرو باید تغییر کند

به گزارش پیام آوران معدن و فولاد: مهندس محمد کمال‌زاده در حاشیه نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی قطعات، لوازم و مجموعه‌های خودرو در خصوص کیفیت خودرو گفت: کیفیت در خودرو بحث گسترده‌ای است، اینکه تمام عوامل شرکت کننده در تولید خودرو دارای کیفیت باشند منجر به تولید خودروی با کیفیت می‌شود.

وی افزود: ما باید صنعت خودروسازی را همگام با صنعت خودروسازی دنیا توسعه دهیم. طی ۶ سال اخیر انقلابی را در صنعت خودروسازی چین شاهدیم، در کشور چین توسعه متوازن است، از پایین دست صنعت خودروسازی  مانند قطعه سازی، تولید دیفرانسیل و .. توسعه آغاز می‌شود تا به مونتاژ برسد.

کمال‌زاده تصریح کرد: ما خیلی روی خودروی ارزان قیمت تمرکز داریم باید اشل‌های مختلف تولید خودرو را داشته باشیم و سطح کیفیت در هر خودرو متناسب با قیمت خودرو باشد. سالانه چندین میلیارد تومان واردات خودرو داریم، نگاه و استراتژی باید در این زمینه تغییر کند تا عدد واردات، صرف تولید خودرو شود.

وی اظهار کرد: فولاد آلیاژی امکان رقابت با فولادهای دنیا را دارد و برند ما تا قبل از تحریم‌ها برند شناخته شده در بازار اروپا بود و توانستیم به کیفیت اعلا برسیم.

مدیرعامل فولاد آلیاژی ایران گفت: نگاه حاکمیتی به خودرو باید اصلاح شود، باید بخش خصوصی اجازه کار در خودروسازی را داشته باشد، باید خودروی گران تولید شود، صنعت خودرو می‌تواند صدها صنعت را توسعه دهد و منجر به رشد اقتصادی شود.

لینک کوتاه: https://miningandsteel.com/n/31531
آخرین خبرها