11951 1403/05/01 - 09:55 سیامک راشت نیا

کاهش تولید فولاد چین در نیمه نخست سال

به گفته کارشناسان، تقاضای فولاد در این کشور در ماه ژوئن کاهش یافت زیرا گرما و باران شدید در مناطق جنوبی فعالیت ساختمانی را محدود کرد.

کاهش تولید فولاد چین در نیمه نخست سال

به گزارش پیام آوران معدن و فولاد: در ژانویه تا ژوئن سال جاری، تولید فولاد چین ۱.۱ درصد در سال کاهش داشته و به ۵۳۰.۵۷ میلیون تن رسید. در ژوئن نیز، تولید فولاد این کشور با ۱.۳ درصد کاهش نسبت به ماه قبل به ۹۱.۶۱ میلیون تن رسید که ناشی از کاهش تقاضا و کاهش حاشیه سود فولادسازان بود. در عین حال این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل ۰.۲ درصد افزایش داشته است.

فشار بر عرضه در بحبوحه کاهش فصلی تقاضا و بدتر شدن اعتماد بازار که منجر به کاهش قیمت فولاد شد، افزایش یافت. علاوه بر این، صادرات محصولات فولادی در ماه گذشته ضعیف شد.

در واکنش به کاهش قیمت فولاد و افزایش موجودی، چندین کارخانه تولید را کاهش دادند و برخی نیز تعمیر و نگهداری تجهیزات را آغاز کردند. در ماه ژوئن، متوسط تولید روزانه فولاد به حدود ۳.۰۵ میلیون تن رسید که بالاترین میزان از آوریل ۲۰۲۳ است و در ماه می، این میزان به ۳ میلیون تن رسید. تحلیلگران انتظار دارند تولید فولاد در ماه جولای با بهبود تقاضا و حاشیه سود بالاتر رشد کند.

منبع: ایفنا
لینک کوتاه: https://miningandsteel.com/n/31931
آخرین خبرها